مقالات

مگنت جوشکاری: انواع مگنت و نحوه استفاده از آنها

مگنت جوشکاری محبوبیت زیادی در میان کاربران جوشکاری به دست آورده است و در اشکال و اندازه های مختلف ساخته می شود. می توانید این مقاله را بخوانید تا با انواع مگنت ها بیشتر آشنا شوید و تصمیم بگیرید که به کدام نوع از آنها نیاز دارید.

مگنت جوشکاری چیست؟

مگنت های جوشکاری لوازمی هستند که حاوی آهنرباهای قوی هستند و توسط صفحات فلزی پوشانده شده است. آنها شبیه گیره های زاویه ای هستند. به همین دلیل آنها را گیره های مغناطیسی نیز می نامند.

صفحات فلزی پوشش آنها سطحی فراتر از آهنربا را پوشش می دهند تا قطعات کار گرد یا ناهموار را با پایداری بالاتر نگه دارند. این صفحه همچنین آهنربا را از فلزات داغ دور نگه می دارد. مگنت های جوشکاری بزرگ دارای یک سوراخ بزرگ در مرکز خود برای نصب و برداشتن آسان هستند. برخی از انواع از یک سوراخ شش گوش یا یک سطح به عنوان اهرم جداکننده استفاده می کنند.

مگنت جوشکاری برای چه مواردی استفاده می شود؟

مگنت جوشکاری برای نگهداری فلزات فرومغناطیسی با هر شکلی مانند لوله یا میله استفاده می شود. فلزات فرومغناطیسی آنهایی هستند که حاوی مقادیر زیادی آهن، نیکل یا کبالت هستند. اکثر پروژه ها از فلزات فرومغناطیسی مانند فولاد نرم استفاده می کنند. مگنت ها می توانند فلز را نگه دارند حتی اگر دارای پوشش هایی مانند فولاد گالوانیزه باشند.

استفاده از مگنت جوشکاری سریع تر و راحت تر از گیره های سنتی است. با گیره های سنتی، باید از تنظیم زاویه و سپس نگه داشتن فلزات استفاده کنید. ولی با مگنت، هر دو کار را با هم انجام می دهید. در مقایسه با گیره های زاویه ای، مگنت ها همچنان آسان تر، سریع تر و همه کاره تر هستند.

پیشنهاد محصول: مگنت جوشکاری سایز 4 اینچ مدل RTH1201

می توانید از مگنت های زیادی برای نگه داشتن یک بخش یا کل قطعه کار خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آنها برای نگه داشتن فلزات برای هر نوع اتصال دیگری مانند لحیم کاری یا سخت کاری استفاده کنید.

روش صحیح استفاده از مگنت جوشکاری چیست؟

از مگنت جوشکاری برای نگه داشتن فلزات در زاویه مورد نظر و جوشکاری اتصالات استفاده کنید. سپس قبل از شروع جوشکاری باید مگنت را جدا کنید. جداسازی آنها مهم است زیرا مگنت ها به گرما حساس هستند و می توانند تحت تأثیر جوش الکتریکی قرار گیرد.

انواع مگنت جوشکاری

انواع مختلف مگنت جوشکاری وجود دارد. از اندازه کوچک و ساده که اکثر جوشکاران از آن استفاده می کنند، تا موارد سنگین که برای مصارف صنعتی استفاده می شود. اکثر مگنت ها دارای زوایای از پیش تعیین شده هستند، اما انواع قابل تنظیم نیز وجود دارد.

1- مگنت چند زاویه شش ضلعی

مگنت های چند زاویه دارای شش ضلع قابل استفاده هستند. این قابلیت آنها را بسیار متنوع می کند زیرا می توانند فلزات را در زوایای زیادی با استحکام کافی حهت جوشکاری نگه دارند. مانند تمام مگنت های دیگر، آنها می توانند فلزات را در زاویه 180 درجه، نگه دارند.

2- چند زاویه ای با زاویه 90 درجه تعریف شده

این نوع مگنت جوشکاری همچنین چند زاویه هستند. اما زاویه 90 درجه کاملا مشخصی دارند زیرا رایج ترین زاویه مورد استفاده در اتصالات جوشکاری است. آنها همچنین دارای زوایای 30، 45 و 60 درجه هستند.

3- مگنت فلش شکل یا پیکانی

مگنت جوشکاری پیکانی

مگنت های پیکانی محبوب ترین نوع مگنت جوشکاری هستند. آنها به شکل فلش یا پیکان هستند. شکل آنها کار با آنها را ساده تر می کند و در عین حال گوشه هایی را برای قطعات کار کوچک فراهم می کند.

با استفاده از مگنت های پیکانی، می توانید گوشه های داخلی قطعه کار خود را در زوایای 45 درجه، 90 و 135 درجه نگه دارید. همچنین، می توانید از گوشه های کوچک آنها برای نگه داشتن گوشه های بیرونی قطعات فلزی بسیار کوچک در زاویه ۹۰ درجه استفاده کنید.

4- مگنت گوشه داخل – بیرون ثابت شده

انواع قبلی مگنت ها این محدودیت را دارند که فقط با اتصالات داخلی می توانید از آنها استفاده کنید. اگر به اتصالات داخلی دسترسی ندارید، مگنت های گوشه ای این مشکل را حل می کنند. آنها L شکل هستند تا بتوانید فلزات را در گوشه های بیرونی با زاویه 90 درجه قرار دهید. این مزیت زمانی مفید است که می خواهید با یک اتصال داخلی بدون مانع کار کنید. همچنین می توانید بسته به طراحی، آنها را در زوایای مختلف مثل 30 ، 60 ، 90 یا 120 درجه. استفاده کنید.

5- مگنت گوشه داخل و خارج قابل تنظیم

مگنت های با زوایای قابل تنظیم مانند گوشه ثابت شده هستند، اما از پیش تنظیم شده نیستند. قبل از اینکه آنها را روی قطعه کار قرار دهید می توانید زاویه مورد نظر خود را تنظیم کنید. بسته به طراحی آنها، می توانند همه 360 درجه یا یک محدوده محدود را تنظیم کنند.

6- مگنت V-pads با زاویه قابل تنظیم

مگنت های V-pad کوچک و سبک هستند. آنها از بدنه اصلی و دو سر چرخان تشکیل شده اند. همه قطعات دارای آهنرباهای نئودیمیم هستند، بنابراین با وجود اندازه، قدرتمند هستند. اندازه و شکل V-padها آنها را بسیار متنوع می کند. آنها برای نگه داشتن قطعات کوچک در زوایا و موقعیت های مختلف ایده آل هستند، بنابراین می توانید آنها را به هم یا به قطعه کار اصلی بچسبانید.

پیشنهاد محصول: مگنت جوشکاری سایز 2 اینچ مدل RTH1203

تأثیر مگنت بر روی جوش به چه مواردی بستگی دارد؟

– قدرت کشش مگنت

– فاصله از جوش

– اندازه قطعه کار

علاوه بر این، اگر یک مگنت قوی را برای مدت طولانی روی میز جوش خود بگذارید، می توان آن را برای همیشه مغناطیسی کرد.

به چه نوع مگنت جوشکاری نیاز دارید؟

قبل از انتخاب یک یا چند مگنت جوشکاری، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

– نیروی کشش آنها

– اندازه آنها

– زوایای مختلفی که ارائه می دهند

برای اکثر جوشکاری ها، یک جفت مگنت پیکانی 25 پوند (11.5 کیلوگرم) یا مگنت جوشکاری چند زاویه ای، کفایت می کند. زیرا آنها به راحتی پیدا می شوند و برای اکثر کارهای جوشکاری زوایای کافی دارند.

نتیجه

مگنت های جوشکاری ابزارهای مفیدی هستند که می توانند به مکان یابی سریع و صحیح قطعات کار فرومغناطیسی کمک کنند. از آنها برای چسباندن جوش اتصال استفاده کنید. قرار دادن آنها در هنگام جوشکاری روی محل اتصال توصیه نمی شود زیرا می توانند با قوس تداخل کنند. همچنین ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت جوش، استحکام خود را از دست بدهند.

شرکت رکسمی تولید مگنت های جوشکاری سایز 2، سایز 3 و سایز 4 اینچ است. محصولات این شرکت با استفاده از مواد مرغوب، باکیفیت و با عمر مصرفی بالا تولید می شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *